- Trasa N-S to jeden z podstawowych elementów Strefy Wygodnego Ruchu. Ten odcinek usprawni komunikację pomiędzy osiedlem Południe a Śródmieściem. Korzystając z nowej drogi kierowcy mogą ominąć kilka skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Równolegle cały czas trwają przygotowania do budowy trzeciego, północnego odcinka, który połączy ulicę Szklaną z Energetyków - mówi prezydent Radosław Witkowski, który wizytował dzisiaj inwestycję.
Nowa trasa N-S od skrzyżowania z ulicą Czarnoleską do skrzyżowania z ulicą Żakowicką zostanie otwarta zgodnie z tymczasową organizacją ruchu. Będzie można również korzystać z przejazdu przez tory u zbiegu ulic Wjazdowej i Gajowej.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/gotowy-drugi-odcinek-trasy-ns-zdjecia/76810
- Stała organizacja ruchu zostanie natomiast wprowadzona po zakończeniu trwającej obecnie przebudowy odcinka ulicy Wjazdowej w sąsiedztwie zajezdni autobusowej MPK Radom. Ten etap zaczął się później niż podstawowa część inwestycji, więc skończy się także później. Zgodnie z umową poszerzony odcinek ulicy Wjazdowej powinien być gotowy do końca listopada tego roku. Do tego czasu pozostanie on zamknięty dla ruchu. Ze względu na brak pętli indukcyjnych na przebudowywanym wlocie ulicy Wjazdowej nie będzie ponadto funkcjonowała sygnalizacja na nowym rondzie na skrzyżowaniu ulicy Wjazdowej z trasą N-S - informuje MZDiK.
Autobusy komunikacji miejskiej linii 25 będą kursowały dotychczasowym objazdem, obowiązującym od 10 kwietnia aż do momentu otwarcia dla ruchu odcinka ulicy Wjazdowej oraz wprowadzenia stałej organizacji ruchu w tej okolicy. Objazd ten przebiega w obydwu kierunkach ulicami Wierzbicką, Łukasika (powrót przez Limanowskiego), 1905 Roku, Młodzianowską oraz Pallotyńską.
Przypomnijmy: budowa drugiego etapu trasy N-S rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. To półtorakilometrowy odcinek drogi wzdłuż linii kolejowej, między ul. Czarnoleską a Żakowicką, który ma odciążyć odciążyć ruchliwe ul. Wierzbicką i 1905 Roku. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, nowa jezdnia na fragmentach bez skrzyżowań ma po jednym pasie w każdym kierunku, natomiast przed skrzyżowaniami są dodatkowe pasy. U zbiegu z ul. Wjazdową zostało wykonane rondo turbinowe z osobnymi pasami do zjazdów w kierunku ul. Gajowej - tak, by pojazdy, które będą musiały czekać przed przejazdem, nie blokowały drogi jadącym głównym ciągiem trasy N-S. Ronda turbinowe są uważane za najbardziej bezpieczne, ponieważ będąc już na nich nie trzeba zmieniać pasów. Ruchem w tym rejonie ma sterować nowa sygnalizacja świetlna. Poza tym powstały jezdnie serwisowe, drogi rowerowe i chodniki, a także zatoka do kontroli pojazdów przez Inspekcję Transportu Drogowego albo policję. W okolicach ul. Czarnoleskiej zostały ustawione ekrany dźwiękochłonne. Urządzono poza tym nowe trawniki z drzewami i krzewami.
Koszt całej inwestycji to 28 mln złotych.