- Przebudowa ul. Młodzianowskiej ma zakończyć się w październiku tego roku.
- W sąsiedztwie nowej drogi znajduje się zrujnowany budynek, który należy do PKP PLK.
- Rozbiórkę budynku, z którego niegdyś sterowano ruchem kolejowy, zaplanowano w wakacje.
Budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest jedną z najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie torów i znacznie skróci czas przejazdu między Ustroniem, Młodzianowem i Prędocinkiem a Plantami i Śródmieściem.
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.
- Mimo olbrzymich nakładów finansowych i pracy, nikt nie pomyślał by zburzyć ruinę, która straszy swoim widokiem. Przyjeżdżających do Radomia pasażerów kolei oraz osób podróżujących nowym wiaduktem nie będzie witał taki "cud" socrealistycznej architektury – napisał do naszej redakcji Cezary Brymora, przedsiębiorca z Radomia.
- Obiekt, o którym mówimy jest własnością Polskich Linii Kolejowych i jest przeznaczony do rozbiórki. Kiedyś był on używany do obsługi pociągów na radomskiej linii. Teraz nie spełnia już żadnej funkcji. Obecnie ten ruch prowadzony jest z nowoczesnego centrum sterowania w Radomiu. Dyżurni ruchu mają do dyspozycji nie tylko nowoczesny budynek, ale także nowoczesny system do obsługi ruchu kolejowego – uspokaja rzecznik prasowy spółki Karol Jakubowski. Obiekt ma zostać rozebrany do końca lipca tego roku.
Lokalne Centrum Sterowania umożliwia dyżurnym ruchu dokładne, płynne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów na kilkudziesięciu kilometrowym odcinku i ewentualnie szybkie reagowanie w sytuacji, kiedy dojdzie do niespodziewanych awarii czy zdarzeń na torach. Budynek LCS znajduje się w pobliżu dworca, budynek został wykonany w nowoczesnej technologii zgodnie z wymogami UE.
Zakończenie przebudowy ul. Młodzianowskiej ma zakończyć się w październiku 2016 roku. Wartość zadania według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Będzie to jedna z większych przepraw drogowych w mieście - o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Za budowę nowego przebiegu ulicy Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) włącznie z wiaduktem nad torami kolejowymi odpowiada konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi.
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.