Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Z wizytą na placu budowy wiaduktu i przystanku kolejowego

Z wizytą na placu budowy wiaduktu i przystanku kolejowego

Postęp prac przy budowie wiaduktu widać gołym okiem. Obie części konstrukcji są już zabetonowane. Są również ułożone tzw. kapy chodnikowe i pierwsze krawężniki wyznaczające jezdnię.

- Inwestycja, na której znajdujemy się obecnie, jest szalenie skomplikowana. Ona jest swoistym centrum przesiadkowym, które to umożliwi szybki dojazd do lotniska i przesiadkę z pociągu do komunikacji miejskiej i w szybkim czasie dostanie się do naszego portu lotniczego - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.

Wykonawcą inwestycji jest firma Trakcja S.A. z Warszawy.

- Powstają dwa obiekty bliźniacze obiekty, czyli będziemy mieli dwa razy szerzej, niż do tej pory. Jest to inwestycja bardzo skomplikowana, ponieważ jest tutaj skrzyżowanie dróg kołowych z drogą kolejową. Jak ważny jest ten węzeł kolejowy, wszyscy wiemy, bo przebiega tutaj linia numer 8, prowadząca do Warszawy. Na chwilę obecną zaawansowanie całej budowy to jest w granicach 65 procent, zarówno w części kolejowej, jak i drogowej, realizowanej przez miasto - tłumaczy Jakub Pierożak, dyrektor kontraktu z firmy Trakcja S.A.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/briefing-prasowy-dot-postepu-prac-przy-budowie-peronu-radom-wschodni-zdjecia/103416

Nie wiadomo natomiast, co z zapowiedziami o wcześniejszym dopuszczeniu do ruchu części wiaduktu.

- Rozmowy odnośnie częściowej przejezdności wiaduktu trwają, tak że decyzja nie została jeszcze podjęta, natomiast oczywiście jak zostanie podjęta, będziemy państwa informować o organizacji ruchu - mówi wiceprezydent Kalinowska.

Pod wiaduktem powstaje przystanek kolejowy Radom Wschodni. Widoczny jest już zarys obiektu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- To obiekt 300-metrowy z galerią, trwa budowa "elek" peronowych. Jeśli chodzi o zakończenie tej inwestycji, to mam nadzieję, że wykonawca podtrzyma to, co dotychczas było mówione o terminie II kwartału 2025 roku i będziemy mogli udostępnić ten obiekt zarówno mieszkańcom, jak i podróżnym, którzy przemieszczają się na lotnisko, wykorzystując zarówno kolej, jak i komunikację miejską - mówi Jarosław Mielcuch, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PLP PLK.

Budowa wiaduktu i przystanku kolejowego pochłonie prawie 180 mln zł. Wiadukt finansowany jest z budżetu miasta, a peron z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zakończenie całej inwestycji planowane jest na wiosnę 2025 roku.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy