Postęp prac przy budowie wiaduktu widać gołym okiem. Obie części konstrukcji są już zabetonowane. Są również ułożone tzw. kapy chodnikowe i pierwsze krawężniki wyznaczające jezdnię.
- Inwestycja, na której znajdujemy się obecnie, jest szalenie skomplikowana. Ona jest swoistym centrum przesiadkowym, które to umożliwi szybki dojazd do lotniska i przesiadkę z pociągu do komunikacji miejskiej i w szybkim czasie dostanie się do naszego portu lotniczego - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
Wykonawcą inwestycji jest firma Trakcja S.A. z Warszawy.
- Powstają dwa obiekty bliźniacze obiekty, czyli będziemy mieli dwa razy szerzej, niż do tej pory. Jest to inwestycja bardzo skomplikowana, ponieważ jest tutaj skrzyżowanie dróg kołowych z drogą kolejową. Jak ważny jest ten węzeł kolejowy, wszyscy wiemy, bo przebiega tutaj linia numer 8, prowadząca do Warszawy. Na chwilę obecną zaawansowanie całej budowy to jest w granicach 65 procent, zarówno w części kolejowej, jak i drogowej, realizowanej przez miasto - tłumaczy Jakub Pierożak, dyrektor kontraktu z firmy Trakcja S.A.
Nie wiadomo natomiast, co z zapowiedziami o wcześniejszym dopuszczeniu do ruchu części wiaduktu.
- Rozmowy odnośnie częściowej przejezdności wiaduktu trwają, tak że decyzja nie została jeszcze podjęta, natomiast oczywiście jak zostanie podjęta, będziemy państwa informować o organizacji ruchu - mówi wiceprezydent Kalinowska.
Pod wiaduktem powstaje przystanek kolejowy Radom Wschodni. Widoczny jest już zarys obiektu.
- To obiekt 300-metrowy z galerią, trwa budowa "elek" peronowych. Jeśli chodzi o zakończenie tej inwestycji, to mam nadzieję, że wykonawca podtrzyma to, co dotychczas było mówione o terminie II kwartału 2025 roku i będziemy mogli udostępnić ten obiekt zarówno mieszkańcom, jak i podróżnym, którzy przemieszczają się na lotnisko, wykorzystując zarówno kolej, jak i komunikację miejską - mówi Jarosław Mielcuch, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PLP PLK.
Budowa wiaduktu i przystanku kolejowego pochłonie prawie 180 mln zł. Wiadukt finansowany jest z budżetu miasta, a peron z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Zakończenie całej inwestycji planowane jest na wiosnę 2025 roku.