Twój styl, Twój wybór
Noś to wszystko, na co masz ochotę. Przekonasz się, że i w tej kwestii praktyka czyni mistrza: po pewnym czasie kompletnie przestaniesz się zastanawiać, co powiedzą ludzie na ulicy, sąsiedzi czy współpracownicy. Potraktuj pewność siebie jak mięsień, który można ćwiczyć, i po prostu zacznij to robić!
Nie czujesz się na siłach na pełną ekstrawagancką stylówkę? Radykalna zmiana wizerunku może być ciężka. Spróbuj metody małych kroczków, stopniowo budując swój wymarzony wizerunek. Nieważne, od czego zaczniesz: to mogą być duże, kolorowe kolczyki, skarpetki z delikatną koronką albo uroczą falbanką, masywny łańcuch przy spodniach, bucket hat z nadrukami, zestaw pierścionków albo wisiorek z zawieszką. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć.
Trend a styl
Moda przemija – taka jest jej natura. Tak długo, jak Twoje ubrania są czyste i nie odkrywają więcej, niż powinny, kto może mieć jakiekolwiek uzasadnione pretensje o to, jak wygląda Twój strój? Pogoń za aktualnymi trendami jest wyczerpująca, niepraktyczna, a na dłuższą metę, także frustrująca – dlatego warto znaleźć swój własny, unikalny styl.
Jeśli masz ochotę ubierać się jak mroczna gotycka księżniczka z opuszczonego zamku, znajdź swoją idealną długą czarną długą suknię i gorset. Chciałabyś się przenieść w czasie do lat 60. i 70., by doświadczyć rozkwitu ruchu flower power? Załóż wzorzystą sukienkę, upleć wianek, rozpuść włosy i tańcz na łące, jakby jutra miało nie być. Jesteś zakochana w starych budynkach, uwielbiasz zapach starych książek, a w piątkowe noce najchętniej przesiedziałabyś w uniwersyteckiej bibliotece? Dark academia aesthetic jest dla Ciebie stworzona: do plisowanej spódniczki w kratę dobierz ciemny oversize’owy sweter i loafersy. Kochasz wszystko, co związane z latami osiemdziesiątymi, i oddałabyś swój smartfon, by przenieść się w epokę, kiedy w radio królowało Modern Talking? Natapiruj włosy, podkradnij z szafy mamy lub babci marynarkę z poduchami w ramionach i baw się ostrymi kolorami!
Aesthetic: you
Odkąd social media wyewoluowały z bycia sieciami kontaktów, łączących znajomych i współpracowników, pojawiły się tam konta i profile służące innym celom. Fashionistki zaczęły się chwalić swoimi outfitami i haulami zakupowymi, doradzając, przestrzegając i reklamując. Wiele osób o nietypowym, fantazyjnym stylu ubierania pokazało, jak używają mody do wyrażania siebie, inspirując tym innych do modowej odwagi. Część z nich wywodziło się z muzycznych subkultur, jak metal, rock, grunge, k-pop, hip-hop czy reagge. Powoli zaczęły się tworzyć tak zwane aesthetics – okazało się, że estetyką może stać się niemal wszystko. Teraz, kiedy mamy wiele form treści na wyciągnięcie ręki, możemy swobodnie inspirować się wieloma różnymi nurtami, tworząc unikalne, niepowtarzalne połączenia.