W radomskim oddziale banku Pekao SA ten problem jest nagminny. - Jestem klientką tego banku od paru lat. Odkąd pamiętam, zawsze stałam w długiej kolejce do kas. Kiedyś nawet godzinę. To irytujące. Myślałam, że jeśli będę korzystała z usług jednego z największych banków w Polsce, to ten problem nie będzie mnie dotyczył. Niestety myliłam się - denerwuje się Barbara z Radomia. - Oddział przy ul. Struga posiada sześć stanowisk do obsługi klienta, a zazwyczaj czynne są dwa. Bank powinien wprowadzić zmiany w obsłudze: oddzielne okienka do wpłat, wypłat, do zakładania konta, a nie wszystko na raz - denerwuje się kobieta.
Zapytaliśmy rzecznika banku Pekao SA Arkadiusza Mierzwę, jak rozwiązać "kolejkowy" problem. - Jak zawsze w tego typu sytuacjach, skrzętnie przeanalizujemy sygnał dotyczący kolejek w oddziale banku przy ul. Struga. Choć ostatnio nie mieliśmy tego typu zgłoszeń bezpośrednio od klientów, to przeanalizujemy również sytuację w innych oddziałach banku w Radomiu w celu znalezienia wolnych zasobów ludzkich i ewentualnego skierowania ich do oddziałów, w których kolejki mogą występować - obiecuje rzecznik. - W tym konkretnym oddziale natężenie klientów zależy od pory dnia i jest zmienne w trakcie czasu pracy placówki. Oddział stara się kierować jak największą liczbę pracowników na najbardziej oblegany przez klientów moment dnia poprzez schodkowy system pracy - mówi Mierzwa.
Rzecznik przekonuje, że w tym oddziale znajdują się 2 bankomaty czynne 24 godziny na dobę oraz stanowisko internetowe, dzięki któremu można samodzielnie np. wykonać przelew. - Spora część klientów nie wykorzystuje jednak żadnej z tych możliwości - twierdzi Mierzwa. Jednak nie wszyscy potrafią korzystać z komputera. Seniorzy mają z tym duży kłopot. Ta grupa ludzi będzie skazana na stanie w kolejce.
- Gdy pracownik dedykowany do obsługi firm nikogo nie
obsługuje, a na sali operacyjnej kilku klientów indywidualnych
oczekuje na swoją kolej, zapraszamy ich do wykonania czynności bankowych
u doradcy firmowego. Warto podkreślić, że oddział posiada niewielką
salę operacyjną. To sprawia, że często nawet 2-3 osoby czekające na
obsług mogą sprawiać wrażenie kolejki - dodaje rzecznik.