[gallery id=959]
Firmy outsorcingowe, mówiąc w skrócie, kojarzą zleceniodawców i zleceniobiorców. Takie podmioty, zatrudniające radomian, powstają również w naszym mieście.W środę słuchacze studiów podyplomowych na kierunku nowoczesne usługi biznesowe Uniwersytetu Technologiczno - Humanistycznego mieli okazję odwiedzić dwie firmy telemarketingowe – Idea Call Center i Europe Calling oraz Centrum Przetwarzania Danych.
- Bardzo podobała mi się taka wycieczka, dowiedziałam się o istnieniu firm, o których wcześniej nie miałam pojęcia, a także o możliwościach pracy i rozwoju – powiedziała nam po wycieczce jedna ze studentek.
- Im lepiej wy funkcjonujecie, tym większe szanse dajecie mieszkańcom miasta. Mamy w Radomiu w branży usług wspólnych sukcesy, ale odnoszę wrażenie, że za mało się o tym mówi – mówił z kolei wiceprezydent Krzysztof Ferensztajn na spotkaniu z przedstawicielami firm outsorcingowych.
Wiceprezydent nawiązał m.in. do tego, że w styczniu Radom uzyskał wyróżnienie Fundacji ProProgressio w kategorii "Miasto - Outsourcing Star" za wpływ na rozwój sektora outsourcingu w mieście. Chodzi tu przede wszystkim o studia podyplomowe nowoczesne usługi biznesowe" na Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym, wprowadzenie ulg i udogodnień dla inwestorów z branży oraz organizowanie cyklicznych spotkań z przedstawicielami sektora usług wspólnych. Za organizację tych samych studiów podyplomowych miasto otrzymało w lutym główną nagrodę w kategorii "Najlepsza współpraca Uniwersytetu z Biznesem" na Gali CEE Outsourcing and Shared Services Awards, zorganizowanej przez Biznes Polska Media.
- Program tych studiów został dostosowany do potrzeb potencjalnych pracodawców, chcemy aby absolwenci mieli jak najlepsze szanse na znalezienie dobrej pracy w Radomiu, a przedstawiciele firm otrzymali najlepszego pracownika, spełniającego ich oczekiwania – stwierdził wiceprezydent Ferensztajn.
W czasie spotkania sugerowano konieczność inwestowania w tzw. punktowe strefy ekonomiczne, ulokowane w dogodnych punktach miasta z łatwym dojazdem oraz powstanie wspólnej platformy z radomskimi ogłoszeniami o pracę, tak aby ułatwić firmom z pokrewnych branży szukanie wykwalifikowanych pracowników. Mówiono również o szkoleniach dla osób bezrobotnych ukierunkowanych pod potrzeby konkretnych firm.
– Warto również, aby miasto pomogło nam dotrzeć do innych przedsiębiorców, informując ich, czym zajmują się nasze firmy i jak bardzo te działania, które my podejmujemy, mogą pomóc w rozwoju ich działalności – mówiła Anna Towarek, kierownik realizacji Idea Call Center.