[gallery id=1162]
Uczestnicy oraz zaangażowani w projekt trenerzy i sponsorzy zostali zaproszeni na wspólny trening ze studentami „Grupy pokazowej” Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach. To specjalnie wyselekcjonowana grupa najlepszych studentów kierunku Administracja Systemami Bezpieczeństwa kieleckiej uczelni. W ich wykonaniu goście obejrzeli pokaz posługiwania się bronią.
Radomianie biorący udział w programie zapoznali się następnie z regulaminem strzelnicy, zasadami bezpiecznego posługiwania się bronią oraz z jej budową. Pod czujnym okiem trenera Arkadiusza Sajnoka oraz instruktorów przeszli trening praktyczny, ćwicząc postawę, poznając zasady celowania i podstawy obsługi broni. Oddali także kilkadziesiąt strzałów treningowych do tarczy oddalonej o 10 i 25 metrów.
Niektórzy uczestnicy projektu czuli się tego dnia jak ryba w wodzie. Karolina Adamczyk i Piotr Kotwicki to członkowie Radomskiej Sekcji Strzeleckiej działającej przy Klubie „Precyzja Radom”.
- Karolina i Piotrek trenują już ponad rok. W tym czasie Piotrek skończył kurs i zdał egzamin instruktorski. Teraz sam trenuje młodzież – mówi Arek Sajnok, koordynator projektu, a jednocześnie trener pierwszej klasy strzelectwa sportowego i prezes klubu „Precyzja Radom”.– Stąd narodził się pomysł zarażenia pasją pozostałych uczestników.
- Nigdy wcześniej nie byłam na strzelnicy i muszę przyznać, że zajęcia nie zawiodły moich oczekiwań. Trener przekazał nam wiele cennych wskazówek. Najbardziej ekscytujące było oczywiście samo strzelanie – mówi Marta Filipiak, jedna z uczestniczek projektu. – W pamięci utkwiło mi zdanie trenera, że na strzelnicy jest tylko skupienie i koncentracja, a nie zabawa i tylko dlatego nie mogę powiedzieć, że świetnie się bawiłam – dodaje ze śmiechem.
- Dla mnie wizyta na strzelnicy to nic nowego. Sam strzelam oraz uczę strzelać. Jednak zawsze miło jest potrenować w dobrym towarzystwie. To fajna odmiana w treningach na siłowni. –mówi Piotr Kotwicki.
Wyższa Szkoła Handlowa jest jednym ze sponsorów projektu „Zmień się na LATO/-A”. Uczestnicy zostali niezwykle miło przyjęci przez Piotra Sidora - kierownika działu promocji kieleckiej uczelni, a przygotowany projekt okazał się kolejnym świetnym pomysłem na aktywną formę spędzania wolnego czasu.