Od dyrektora, wicedyrektora wymaga się zaangażowania, ale również umiejętności radzenia sobie w trudnych, nieprzewidzianych sytuacjach. Dlatego w tym roku poza tradycyjnymi formami wsparcia dyrektorów, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli postanowiło wyjść z czymś nowatorskim i zorganizowało po raz pierwszy Radomską Akademię Dyrektora; to cykl nowatorskich szkoleń i warsztatów doskonalących kompetencje w pracy na stanowiskach kierowniczych, skierowanych głównie do dyrektorów, wicedyrektorów i przyszłych dyrektorów.
- Myślę, że mimo pandemii ta nasza akademia spełniła swoje oczekiwania. Bardzo się cieszę, że idziemy w tym kierunku – rozwiązać praktycznych. Chodzi o to, żeby już skończyć z opowiadaniem, jak powinno być tylko próbować praktycznie realizować zadania współczesnego dyrektora. W tym kierunku chcemy iść, dlatego chcemy Akademię Dyrektora kontynuować w przyszłym roku – mówi Bogusław Tundzios, kierownik Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu.
https://www.cozadzien.pl/edukacja/akademia-dyrektora-zajecia-terenowe-pod-okiem-zolnierzy-wot/73535
Partnerem Radomskiej Akademii Dyrektora był Urząd Miejski w Radomiu. Wiceprezydent Katarzyna Kalinowska, która również brała udział w spotkaniach i szkoleniach z dyrektorami przyznaje, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne, szczególnie teraz w dobie pandemii, która bardzo mocno uderzyło w edukację i szkolnictwo.
- Bardzo się cieszę z tego, że tak wielu dyrektorów radomskich placówek uczestniczy w akademii. To jest szczególnie ważne w obliczu zmian, które czekają nas w kolejnych latach szkolnych. Zmian, które wywołała pandemia. Nam potrzebni są dyrektorzy z inicjatywą, kreatywni, dyrektorzy którzy potrafią zaadaptować te wszystkie zamiany, które wywołała pandemia w kolejnych latach szkolnych. Jestem przekonana, że bogaty program akademii dał szansę radomskim dyrektorom do tego, aby kolejne lata ich pracy były jeszcze lepsze, były bardziej innowacyjne, twórcze, a to wszystko z korzyścią dla całej radomskiej oświaty i przede wszystkim dla dzieci i młodzieży – mówiła podczas zakończenia Pierwszej Radomskiej Akademii Dyrektora wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
https://www.cozadzien.pl/edukacja/ruszyla-radomska-akademia-dyrektora/67883
Gościem, ostatniego, podsumowującego spotkania była Oktawia Gorzeńska z Gdyni, która prowadzi laboratorium zmiany. Na co dzień pracuje ze szkołami, dyrektorami, nauczycielami, samorządami i różnymi instytucjami, tworząc programy edukacyjne, strategie rozwoju placówek, szkoląc, doradzając, jak wdrażać zmianę i nowatorskie rozwiązania. Szkolenie prowadzone w ramach Radomskiej Akademii Dyrektora poświęcone było edukacyjnej zmianie i momentowi postpandemicznemu.
- Taka myśl główna tego szkolenia była taka, że żadna zmiana nie wyjdzie, jeżeli będzie wynikała tylko z wizji dyrektora szkoły. Warto zawsze myśleć, o tym jak włączać innych, warto jest zrobić plan działania, zadbać o umiejętności i wsparcie dla nauczycieli, o zasoby i sojuszników tejże zmiany. Warto też pomyśleć, o tym, co nam może nie wyjść i odpowiedzieć sobie na pytanie, jak w razie czego przygotować plan B, czyli jak poradzić sobie z tymi problemami – mówi Oktawia Gorzeńska.
Na zakończenie pierwszej Radomskiej Akademii Dyrektora odbyła się debata dotycząca zmian w edukacji w nowym roku szkolnym. A wszystkim uczestnikom wręczono certyfikaty i dyplomy.