Seanse odbywają się w każdy poniedziałek. Oto, co czeka widzów w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego:
21 września – ZŁOTOKAP, dramat, reż. Ragnar Bragason, Islandia, Polska 2019 (115’), premiera
Indiana Jonsdóttir żyje na osiedlu mieszkaniowym na przedmieściach Reykjavíku, wśród imigrantów, którymi szczerze gardzi. Żeruje na państwowym systemie opieki, symulując niezliczoną ilość chorób. W swoim małym, prywatnym ogrodzie trzyma największą dumę i radość życia – nagradzane na konkursach ogrodniczych drzewko Laburnum (Złotokap). Jej codzienną towarzyszką jest sąsiadka Johanna – szara, dobrotliwa kobiecina pilnująca porządku we wspólnocie mieszkaniowej, której poczciwość Indiana bezceremonialnie wykorzystuje. Pewnego dnia przedstawiciel Ministerstwa Środowiska składa Indianie wizytę, aby poinformować ją, że państwo egzekwuje nowe przepisy. Mówią one, że wszystkie rodzaje roślin, które nie rosły przed rokiem 1900, zostaną wyrwane z korzeniami. W tej sytuacji jedyną pociechę kobiety stanowi jej syn Unnar. Unnar żyje w cieniu matki, stale przez nią strofowany. Indiana traktuje go prawie jak dziecko i trochę świadomie, a trochę podświadomie cały czas powstrzymuje jego rozwój starając się utrzymać go zależnym od siebie. Z niezadowoleniem obserwuje podejrzaną pasję syna jaką jest ochotnicza grupa ratunkowa. Prawdziwym szokiem jest jednak dopiero wiadomość, że syn zakochał się w imigrantce...
28 września – NASZE MIEJSCE NA ZIEMI, dokumentalny, reż. John Chester, USA 2019 (91’)
Kto z nas nie marzył o kompletnej zmianie? Ucieczce z miasta na wieś, o szczęśliwym życiu w zgodzie z naturą? Bohaterowie dokumentu Nasze miejsce na Ziemi marzą o własnej biodynamicznej farmie. Pierwszy krok do spełnienia tego marzenia stawiają dość przypadkowo. Reżyser John Chester wraz z żoną Molly (szefową kuchni) w 2011 roku opuszczają swoje małe mieszkanie w Los Angeles, ponieważ szczekanie ich psa Todda drażni sąsiadów. To wygnanie staje się pretekstem do stworzenia w pełni naturalnego gospodarstwa, Apricot Lane. Przejmują 80 hektarów ziemi w Kalifornii i budują nowy dom. Z pomocą przyjaciół i pasjonatów Jack i Molly realizują ambitny plan: 10 tysięcy drzew, ponad 200 rodzajów upraw i dziesiątki gatunków zwierząt, bez szkodliwej chemii i zaawansowanej technologii. Przez osiem lat dostosowują się do natury i wciąż uczą się czegoś nowego – o świecie i o sobie samych. Jak walczą z plagą ślimaków, kojotami czy niesprzyjającą pogodą? Jak to się dzieje, że pies opiekuje się owczym stadem, a świnia zaprzyjaźnia z kogutem?
5 października – JINPA, dramat obyczajowy, reż. Pema Tseden, Chiny 2018 (86’)
Niewielkie są szanse spotkania kogokolwiek na wypranym z kolorów tybetańskim płaskowyżu Kekexili, najwyższym i największym na świecie. Jest to więc nietypowy dzień dla Jinpy, kierowcy, który samotnie jedzie ciężarówką wypełnioną dźwiękami O sole mio, dobywającymi się z zajechanej kasety magnetofonowej. Mężczyzna o aparycji wiecznego hipisa, z nasuniętymi na oczy ciemnymi okularami najpierw potrąci owcę, a następnie zaproponuje podwiezienie maszerującemu wędrowcowi. Małomówny pasażer również ma na imię Jinpa i zanim wysiądzie na rozstaju dróg wyjawi, że udał się w podróż, aby zabić człowieka. Kierowca nie potrafi zapomnieć o tej deklaracji i postanawia udać się śladami swojego tajemniczego imiennika. Zbudowany z przypominających obrazy kadrów Jinpa jest nasyconą melancholią, ale i łagodnym humorem mistyczną medytacją nad ludzkim losem, życiem i śmiercią. Film, w którym dostrzec też można elementy road movie i westernu, zdobył nagrodę za najlepszy scenariusz w sekcji Orizzonti na MFF w Wenecji, gdzie miał światową premierę.
12 października – TONY HALIK, dokumentalny, reż. Marcin Borchardt, Polska 2020 (90’)
Tony Halik, za pomocą swoich kultowych programów przenosił co wieczór miliony Polaków w miejsca, które im się nawet nie śniły. Film opowiada o jego życiu, przygodach oraz wszelkiego rodzaju przeciwnościach, którym musiał stawiać czoła na każdym kroku. Halik, jak przystało na wytrawnego gawędziarza, lubił publicznie podkoloryzować́ to i owo. Dziś́ trudno dociec, co z tego, o czym mówił wydarzyło się naprawdę̨, a co jest jedynie pokłosiem jego nieokiełznanej wyobraźni i poczucia humoru.
19 października – SIŁA OGNIA, dramat, reż. Oliver Laxe, Francja, Hiszpania, Luksemburg 2019 (90’) (premiera)
Osadzony wśród pejzaży hiszpańskiej Galicji film Laxe’a opowiada o potrzebie równowagi. Zagrożonym ekosystemem okazuje się tu nie tylko przyroda, lecz także lokalna społeczność. A przyczyną iskrzeń są zmiany, jakie zachodzą w pustoszejących, wyglądających turystów wsiach, oraz powrót Amadora, który właśnie odsiedział wyrok za podpalenie. Górzysty krajobraz Galicji nie jest tu tylko tłem, ale głównym bohaterem. Surowy i nieprzystępny, kształtuje ludzkie charaktery i relacje na swoje podobieństwo. Rzeźbi twarze. Uczy twardości. "Musisz być głodny" - wita nieobecnego dwa lata Amadora jego matka Benedicta. Tylko tak potrafi okazać synowi akceptację i miłość. Pozornie bliski dokumentu styl Laxe’a zamienia rzeczywistość w poemat. Jego tematem jest tytułowa siła ognia - oczyszczenie poprzez zniszczenie. Warunek zmiany i zarazem trwania. Gwałtowny wybuch tlących się latami niepokojów i rozgrzanych pragnień. "Siła ognia" to zagadka, slow cinema, które obserwuje ludzi w ich naturalnych warunkach. Laxe z pokorą przyjmuje dyktowane przez naturę zasady. Jeśli sztuka w ogóle może być eko, to ten film właśnie taki jest - organiczny.
26 października – MIŁOŚĆ MOJEGO BRATA, dramat obyczajowy, reż. Monia Chokri, Kanada 2019 (117’) (premiera)
Kariera Sophii stanęła pod dużym znakiem zapytania. Kobieta musi przełknąć gorycz porażki, gdyż nie udało jej się zdobyć wymarzonej pracy. Co więcej, jako bezrobotna zmuszona jest do tego, by przynajmniej na jakiś czas wprowadzić się do mieszkania brata. Karim oraz Sophia znają się na wylot i nadspodziewanie dobrze odnajdują się w nowej sytuacji. Choć zupełnie różni, świetnie się ze sobą dogadują, spędzając razem całe dnie. Czas wypełnia im słodkie lenistwo, imprezy i niekończące się rozmowy na mniej lub bardziej poważne tematy. Sielanka nie trwa jednak wiecznie, a kończy się z chwilą, gdy Karim spotyka na swojej drodze atrakcyjną kobietę...
Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF – 33 zł.
Karnet ważny do 30 czerwca 2021 roku
Wejściówka na jeden film w ramach DKF – 13 zł.
W pozostałe dni tygodnia, w których są pokazy w ramach przeglądów, obowiązują ceny kinowe na dany dzień.
Pełny repertuar dostępny na www.mcswelektrownia.pl
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60