Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.
- Obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6
i 26, czyli firmie Michalczewski dziesięcioletnia umowa skończy się
w lipcu 2018 roku, dlatego już teraz rozpoczęła się następna
procedura przetargowa – informuje MZDiK. Zgodnie z przepisami
ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w dniu 21 czerwca 2016
roku zostało opublikowane ogłoszenie o zamiarze udzielenia
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. W
Biuletynie Informacji Publicznej MZDiK przetarg został zamieszczony
w dniu 12 sierpnia 2017 roku.
Cena nie jest tu jedynym
kryterium oceny ofert, bo pod uwagę brane są też proponowane przez
oferentów terminy płatności (w proporcjach 60 % za cenę i 40 % za
termin). Otwarcie ofert nastąpiło w siedzibie radomskiego MZDiK w
poniedziałek, 2 października 2017 r. Do przetargu zgłosiły się
następujące firmy (przedstawiamy je w kolejności wpływu ofert):
- Irex-4 ze Świętochłowic i Meteor z
Jaworzna (konsorcjum):
kwota 91.325.286 zł brutto (5,33 zł
netto za wozokilometr);
- Arriva Bus Transport Polska z Torunia:
kwota 101.948.490 zł brutto (5,95 zł netto za wozokilometr);
-
Mobilis z Izabelina:
kwota 111.200.958 zł brutto (6,49 zł
netto za wozokilometr);
- Dolnośląskie Linie Autobusowe z
Wrocławia:
kwota 96.979.572 zł brutto (5,66 zł netto za
wozokilometr);
- PKS Polonus z Warszawy i Transport and
Infrastructure Management z Warszawy (konsorcjum):
kwota
100.577.754 zł brutto (5,87 zł netto za wozokilometr);
- BP Tour
z Bełżyc i Nowak Transport ze Świerklańca (konsorcjum):
kwota 107.774.118 zł brutto (6,29 zł netto za wozokilometr);
-
Michalczewski z Radomia:
kwota 88.926.498 zł brutto (5,19 zł
netto za wozokilometr).
Wszyscy oferenci startujący w
przetargu zaproponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od
26 do 30 dni.
- Na realizację zamówienia przeznaczyliśmy
102.500.000 złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz być
bardzo szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i
rachunkowym - powiedział Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK.
Ze
zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Nowy
operator będzie wykonywać około 1.670.000 wozokilometrów rocznie.
Będzie też zobowiązany do kupna dla celów realizacji powyższej
umowy 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. 26 sztuk
potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i
26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na
wypadek awarii któregoś z 26 podstawowych. Zwycięzca będzie mógł
kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to
za potrzebne. Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być
dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli
niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację,
monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w
kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i System
Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli między innymi monitory,
wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków). Co istotne -
kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje
obowiązki w oparciu o umowę o pracę.
Pierwsze cztery nowe
autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć
dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma
autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26
autobusów.
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.