Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Linia kolejowa nr 8 gotowa w 2021 roku

Linia kolejowa nr 8 gotowa w 2021 roku


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+


- Tu, w Radomiu wiele już razy składano deklaracje o remoncie tej linii kolejowej. Ta trasa miała być gotowa w 2012 roku, ale w latach poprzednich utracono szansę na modernizację – przypomniał obecny przy podpisywaniu umów minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. - My chcemy przejść od słów do czynów. Dzięki współpracy ministerstwa z parlamentarzystami PiS z regionu radomskiego udało nam się urealnić plan modernizacji linii kolejowej na odcinku Warszawa – Radom.

We wtorek podpisane zostały dwie umowy: na remont odcinka Radom – Warka i modernizację fragmentu Warka – Czachówek. - Na tę inwestycję chcemy przeznaczyć 646 mln zł. Jeśli wszystko będzie szło zgodnie z planem, to w 2021 roku radomianie dojadą do stolicy pociągiem w godzinę i 15 minut. To wielki postęp w stosunku do tego, ile w tej chwili trwa podróż do Radomia. I wielka szansa dla rozwoju całego regionu radomskiego – przekonywał minister Adamczyk.

W trzecim kwartale przyszłego roku rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Południowy – Warka, w czwartym kwartale - przebudowa 43-kilometrowej trasy Warka – Radom. Całość prac między Czachówkiem a Warką zostanie wykonana do czwartego kwartału 2020 roku, a modernizacja torów między Warką a Radomiem do drugiego kwartału 2021 roku.

- Budowa linii kolejowej między Radomiem a Warszawą to trudne przedsięwzięcie z technicznego punktu widzenia - przyznał Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. - Trzeba zbudować od podstaw most na Pilicy. Od Warki do Radomia musimy wybudować drugi tor, by zwiększyć przepustowość pociągów na tej trasie.

Remont oznacza dla podróżujących pociągami na tej trasie spore utrudnienia. - Takim trudnym momentem będzie rok 2019, kiedy to na pewnych odcinkach będziemy musieli wprowadzić komunikację zastępczą. Ale trzeba przetrzymać, żeby było lepiej – mówił Ireneusz Merchel. - Zależy nam, by czas podróży skrócił się o prawie połowę w stosunku do tego, co jest teraz.

Najpierw wykonawcy będą musieli zaprojektować inwestycję, potem dopiero wejdą na plac budowy. - To konsorcja firm, które są już na naszym rynku od pewnego czasu. Robili już podobne inwestycje i mamy nadzieję, że tutaj nie będzie żadnych niespodzianek - stwierdził prezes PKP PLK.

Wykonawcy mogą liczyć na przychylność urzędu wojewódzkiego. - Będziemy musieli wydać decyzję lokalizacyjną, która określi, jakie grunty trzeba podzielić i wykupić - zauważył wicewojewoda Artur Standowicz. - Decyzje będą wydawane bez zbędnej zwłoki, tak by wykonawcy jak najszybciej mogli wejść na plac budowy.

Po remoncie pasażerowie na trasie Radom – Warka będą korzystać z wygodnych stacji i przystanków, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów też zostaną zmodernizowane. Powstaną trzy nowe przystanki: Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka) oraz przystanek Stara Wola. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne i ławki.

Modernizacja obejmie także 31 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo wybudowanych zostanie sześć skrzyżowań bezkolizyjnych - wiaduktów. Nowe obiekty powstaną m.in. w Warce i Radomiu.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.




PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy