W przypadku dworca Pionki Zachodnie zakres prac przewiduje zmianę układu funkcjonalnego, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, ocieplenie obiektu, wyburzenie najwyższej kondygnacji – w poziomie torów. Dzięki temu, jak informuje projektant, uzyskano wyższą wysokość kondygnacji (4 m w poczekalni) oraz większą powierzchnię użytkową. Na parterze zaplanowano lokal komercyjny oraz dojście do windy w podcieniu. Na piętrze zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą – otwartą od strony torów). Na piętrze zaprojektowano natomiast poczekalnię wewnętrzną i zewnętrzną (pod wiatą), ogólnodostępne toalety oraz kasy. Charakterystycznym elementem budynku będą żaluzje fasadowe po obwodzie budynku. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych.
https://www.cozadzien.pl/region/cztery-dworce-w-regionie-doczekaja-sie-remontu/70106
Na dworcu Żytkowice, zakres prac przewiduje zmianę układu części pomieszczeń. Podróżni będą mieli do dyspozycji poczekalnię oraz toalety. Budynek zostanie ocieplony i otrzyma charakterystyczną elewację z żaluzji fasadowych po jego obwodzie. Ponadto w ramach inwestycji powstać ma wiata rowerowa. Teren wokół dworca zostanie utwardzony, pojawi się ławka dla podróżnych.
15 lutego minął termin składania ofert. Wystartowało siedem podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła firma Wimaks z Warszawy, która proponuje wykonanie prac za 4,517 mln zł brutto. Arbud z Radomia złożył ofertę na 5,407 mln zł, Korporacja Budowlana Darco z Radomia – 5,946 mln zł, Krobel ze Starachowic – 6,820 mln zł, Wojtpol ze Starachowic – 6,980 mln zł, Ostoja Construction z miejscowości Macierzysz – 7,139 mln zł, Texom z Krakowa – 8,219 mln zł.
Wszystkie propozycje przewyższają budżet określony na kwotę 3,006 mln zł brutto. Jeśli PKP SA zdecydują się na rozstrzygnięcie postępowania, to o wyborze zdecyduje cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 43 tygodnie (ok. 10 miesięcy). W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.