Wicewojewoda mazowiecki, Artur Standowicz apeluje do władz miasta o podjęcie działań w tej kwestii aby RDOŚ jak najszybciej mógł wydać pozwolenie na przebudowę wiaduktu. Problem polega na tym, że w nocy w tym rejonie pojawia się zwiększony hałas spowodowany oddziaływaniem pociągów. Miasto musiałoby podjąć takie działania aby ten hałas zniwelować.
- Takimi rozwiązaniami mogłoby być ekrany akustyczne czy cichy asfalt, ale także ustalenie stref ograniczonego użytkowania. Taką strefę mamy przy radomskim lotnisku - mówi wicewojewoda Standowicz.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/wiadukt-laczacy-ul-zeromskiego-i-lubelska-zdjecia/69300
- Tam jest dosyć paradoksalna sytuacja. PKP uzyskało decyzje bez brania pod uwagę hałasu z wiaduktu, tylko z hałasem generowanym przez pociągi - mówi Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia - Natomiast do budowy wiaduktu, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska bierze pod uwagę hałas zarówno z wiaduktu jak i z ruchu pociągów, więc to nie jest tak, że ktoś zaniedbał, nie uzupełnił dokumentów. To jest kolejne wezwanie, gdyż RDOŚ nałożył na siebie te dwa czynniki. Zrobimy to niezwłocznie. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji został zobowiązany do stałego kontaktu ze służbami pana wojewody - mówi wiceprezydent.
https://www.cozadzien.pl/radom/klopoty-z-wiaduktem-przy-zeromskiego/72301
- Mam nadzieję, że ta sprawa zostanie jak najszybciej zamknięta. Mamy zdiagnozowany ten problem i gotowe rozwiązania, o tym które zastosujemy zdecydujemy w dialogu z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska - informuje wiceprezydent - Zapewniam, że ten temat zostanie szybko zamknięty, ponieważ ten wiadukt jest potrzebny nam radomianom. Jest również niezbędny do obsługi lotniska, które jeśli ruszy zgodnie z planem, to dobrze by było żeby pasażerowie przyjeżdzający koleją z Warszawy mogli się sprawnie przesiąść i dojechać do portu lotniczego - mówi Tyczyński.
https://www.cozadzien.pl/radom/przebudowa-wiaduktu-dokumentacja-w-tym-roku/69324
Koncepcję przebudowy wiaduktu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowa przeprawa ma mieć 150 metrów długości i ok. 20 metrów szerokości, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Dla wygody podróżujących pociągiem pasażerów lotniska na Sadkowie PKP w okolicach ul. Szklanej wybuduje przystanek Radom Wschód. Miasto początkowo proponowało schody z wiaduktu na peron i windę, ale rozwiązanie nie przypadło do gustu PPL-owi, który odpowiada za lotnisko – Porty Lotnicze chciały schodów ruchomych.
- To jest bardzo trudna inwestycja. To bardzo duży, rozbudowany wiadukt, bardzo blisko domów, w centrum miasta. Do tego wzmożony ruch pociągów, który jest planowany. Te skumulowane czynniki środowiskowe są czasami nie do przewidzenia. Teraz już mamy jasność wiemy czego musimy jeszcze dopatrzeć. Wszystko zostanie zrobione - mówi Mateusz Tyczyński.