Fragment alei Wojska Polskiego od ronda Popiełuszki do ul. Lubelskiej został zamknięty dla ruchu w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas wprowadzone zostały też objazdy dla ruchu tranzytowego. W liście przesłanym do redakcji czytelnik twierdzi, że wielu kierowców samochodów ciężarowych nie stosuje się do nowo wytyczonej dla nich trasy.
„Od strony Rzeszowa (trasa 9), w stronę Warszawy (trasa E77). Pojazdy te powinny kierować się objazdem od ronda al. Grzecznarowskiego-1905 Roku-Maratońska do ul. Kieleckiej, później już tą ulicą w stronę Warszawy, jednak jak łatwo zauważyć duża część tranzytu stara się skrócić drogę. Kierowcy, szczególnie chodzi o ciężki transport czyli tzw. TIR-y (pewnie z pomocą GPS) kierują się w centrum miasta jadąc ul Słowackiego-25 Czerwca itd. w stronę Warszawy” - wyjaśnia czytelnik. „Mieszkam i pracuje na ulicy Słowackiego, ruch jeżeli chodzi o te ciężkie zestawy na prawdę wzrósł znacznie, uważam, że ruch tak ciężkiego transportu będzie niszczył ulice centrum Radomia, sam przejazd tych zestawów ciężkich ul. Słowackiego powoduje, że wszystko w domu czy w pracy trzęsie się, w dzień, ale najbardziej jest słyszalny nocą. Można już też w niektórych fragmentach ul. Słowackiego zaobserwować mocno pozapadane studzienki. Czy nie powinny zostać postawione znaki ograniczające masę pojazdów, które wjeżdżają od Rzeszowa w stronę centrum miasta ulicą Słowackiego ????? Ruch ten łatwo zaobserwować na ulicy Słowackiego, patrząc nawet na nr rejestracyjne, bardzo często rzeszowskie, starachowickie, ostrowieckie lub innych miast południowo-wschodniej części Polski (pisownia oryginalna)."
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wyjaśnia, że odcinek ulicy Słowackiego od ronda Matki Bożej Fatimskiej od 25 Czerwca jest drogą powiatową. - W myśl przepisów, po takich ulicach mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku ośmiu ton na oś, zatem także tak zwane TIR-y – tłumaczy Dawid Puton, rzecznik MZDiK. - Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wytyczył objazd dla ruchu tranzytowego oraz odpowiednio oznaczył rondo MBF. Nie jesteśmy jednak w stanie zakazać kierowcom, którzy znają miasto, aby jeżdżenia innymi trasami niż sugerowana.
Jak uzupełnia Puton, sprawdzeniem masy TIR-a oraz ewentualnym dopuszczeniem go do dalszego ruchu zajmuje się Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego. W ostatnim czasie MZDiK nie przeprowadzał badań natężenia ruchu w rejonie ul. Słowackiego, Grzecznarowskiego i alei Wojska Polskiego.
W związku z całkowitym zamknięciem dla pojazdów wiaduktu nad torami na alei Wojska Polskiego objazd obowiązuje do odwołania.